20.04.16

HOW TO: love yourself

Ahoj, vítejte u dalšího článku.
 Už podle názvu jste mohli vyčíst, že bych chtěla dneska mluvit o tom, jak mít ráda sama sebe. Dobře..Možná to zní trošku egoisticky, ale proč vlastně? Napadla mě myšlenka. Každý člověk má přece nějakého člověka, kterého má rád, obdivuje ho atd., tak proč bychom nemohli mít rádi i sebe? Co je na tom vlastně špatného?
Každý den vidím ve svém okolí aspoň jednoho člověka, který na sebe nadává, podceňuje se, srovnává se s dalšími lidmi a jednoduše je na sebe strašně zlý a přísný. První věcí, kterou bych chtěla trošku víc rozebrat je :

Všichni známe řeči typu: Proč nemůžu vypadat jako ona? Jaktože je tak úspěšná a já ne? Proč nemůžu být taky tak hezká jako ona? Jak je možné, že má tolik kamarádů a já ne?
Proč si vůbec říkáme v hlavě takové věci? Proč to sami sobě děláme?
Nemůžeme se přece srovnávat s jinými lidmi. Každý jsme jiný a to je na tom to úžasné. Představte si. že byste vypadali úplně stejně jako Váš idol ( člověk, ke kterému vzhlížíte a snažíte se být co nejvíce, jako on ), chtěli byste to?
Řada lidí by určitě odpověděla ANO, ale zamyslete se.. To byste nechtěli být jedineční a sami sebou? Jde vlastně o to, že i ti lidé, kteří jsou podle Vás dokonalí, dokonalí nejsou. Nikdo není. Na všech se dá najít pár chyb, které jsou lidské. Každý máme chyby a je jen na nás, jak se s nimi vypořádáme. 
MOUDRO DNE : 

"Všichni jsme jedineční a nádherní tím, že jsme každý jiný."

Další věc, kterou chci trošku více rozepsat je :

Podceňování je hrozná věc. Každý to někdy děláme. Ne každý to vždycky myslíme vážně. Tím myslím, že někteří lidé se sami podceňují, kvůli tomu, aby je ostatní podpořili či pochválili. Musím se přiznat, že i já to někdy dělám. Důvod je jasný.. Potřebuji podpořit, potřebuji vědět, že na to nejsem sama, že mám lidi, kteří ve mě věří.
Uvědomuji si, že by bylo možná nejlepší, kdybychom věděli automaticky, že kolem sebe máme takové lidi.
Ale teď už k samotnému podceňování. Pokud se na něco necítíte nebo je Vám něco, co musíte udělat nepříjemné, nedějte to. Teď nemluvím o škole či práci, tam je jasné, že dostanete úkol, který musíte splnit. 
Nejčastěji se podceňujeme, když jsme ve stresu ( píšeme nějaké testy, děláme těžkou zkoušku apod. ). Pozastavíme se u toho stresu. Je normálním projevem nejistoty u každého člověka. Ale co kdybychom se snažili stresovat se méně? Dát do práce maximum, abychom vědeli, že jsme do toho dali nejvíce, co jsme mohli a i když to nedopadne zrovna nejlépe, měli bychom aspoň dobrý pocit z toho, že jsme pro to udělali vše, co bylo možné.
Tím pádem bychom měli pak menší důvod k podceňování. 

Dalším bodem tohoto článku jsou naše nedokonalosti. Ať už je to naše pleť, postava, vystupování, chůze nebo vlastně cokoliv, za co se stydíte.
Řekněte mi důvod, proč bychom se za své nedokonalosti měli stydět? Jak už jsem napsala, nikdo není dokonalý. 
Rozdělila bych nedokonalosti do dvou skupin.

1. Ty, které nemůžeme změnit.
 S nimi se prostě musíme smířit, naučte se je mít rádi a buďte na ně pyšní.

2. Ty, které změnit můžeme.
Teď budu mluvit konkrétně o postavě. Pokud se ti na sobě něco nelíbí ( faldíky na břiše, až moc kulatý obličej s několika bradama apod. ) něco s tím udělej! Hýbej se, změň životní styl.
Všechno dokážeš, pokud si budeš věřit!


Ať už třeba nechápeš něco ve škole, nebuď na sebe kvůli tomu hned naštvaná. Já si to u sebe uvedomila, když jsem se na sebe rozčílila při testu z matematiky. Nechápala jsem, jak to mám vypočítat. Pak mi v hlavě naběhly možnosti: můžeš si za to sama nebo je chyba v něčem jiném? Po chvíli přemýšlení jsem došla k tomu, že jsem se na tu látku doma ani nepodívala. Tudíž ano, je to moje chyba, ale je to opravdu důvod k tomu, abych na sebe byla naštvaná?
Pro některé lidi asi ano, pro mě to platilo také, do té chvíle, než jsem si uvědomila, že to vlastně nemá cenu. Nechtělo se mi jít učit, měla jsem na práci něco lepšího nebo důležitějšího a kdybych se šla v tu chvíli učit, pochybuji, že bych to pochopila. 
Od té doby jsem se naučila to, jak mít chuť sama sebe něco naučit a poučit se, zjistit něco, co jsem ještě nevěděla apod.
Snažte se přijít na to, proč jste na sebe naštvaní a pak s tím dál pracujte.

V životě je důležité radovat se z maličkostí. Když Vám třeba jen někdo řekne, že Vám to dnes sluší nebo Vám s něčím pomůže, podrží dveře, usmívá se na Vás, úsměv všem oplácejte. Nejen, že na Vás bude mnohem krásnější pohled, ale i Vy sami si budete připadat krásnější.

Tohle je podle mě věc, kterou moc lidí neumí. Spadnete někdy na veřejnosti nebo se Vám stane nějaký trapas? Zvedněte hlavu a zasmějte se tomu. Možná jste sice udělali kravinu, za kterou se Vám všichni smějí, ale to je na tom to krásné. Vy jste tím důvodem, proč se ti lidé smějí, tak proč si ze sebe neudělat někdy legraci?

Přiznávám, že je tohle hodně těžké. Nejhorší je, když si třeba po hádce uvědomíte, co všechno jste řekli. Ale když se nad tím zamyslíte.. V tu chvíli, kdy jste to vypustili z úst Vám to přišlo normální a bylo oprávněné to říct, stáli jste si za tím názorem, tak proč toho teď litovat? Stalo se a Vy to už nezměníte. Žijte přítomností a jedním okem nahlížejte do budoucnosti, protože ta je někdy taky důležitá.

Tímto článkem jsem Vám chtěla sdělit, že každý někdy máme ty chvíle, kdy se nemáme rádi.
Takže.. Mějte se rádi a berte se takoví jací jste! Buďte na sebe pyšní a nebojte se sami sebe pochválit.
Pokud to někdo dočetl až sem, děkuji moc a vážím si toho.
Mějte se hezky.
Sim.

14 komentářů:

  1. mužeš napsat tisíce těchto článku, ale to nikomu nepomůže. Znám to sama z vlastní zkušenosti, na internetu je tolik článku,ale pokud člověk nechce nikdy se mít rád nebude , to je stejný jako když chceš dosáhnout nějakého cíle, bez samotné snahy to nepujde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)
      Dobře.. Beru to, ale myslím, že tenhle článek je právě pro ty lidi, kteří se rozhodnou, že se začnou mít rádi a neví, kde začít. Každopádně chápu tvůj názor a děkuju za komentář :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek, myslím, že každý si z něho alespoň kousek vezme. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  3. Skvěle napsané holka! :) Moc mi to pomohlo a dodalo další inspiraci! :) děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, já děkuju tobě! :)

      Vymazat
  4. Veľmi pekný článok! A tvoj design blogu sa mi veľmi páči! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Takže za prvé: Moc hezkej design. Líbí se mi to moooc ♥
    Za druhé: Článek jsem si přečetla a dozvěděla jsem se že věci který dělám bych dělat neměla. Fakt mi to pomohlo. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)
      Jsem strašně ráda, že moje články dokážou lidem pomáhat ♥

      Vymazat
  6. Pěkný minimalistický vzhled blogu:) Mít rád sám sebe nebo naučit se to je hrozně důležité, ale bohužel pořád ještě dělám spoustu chyb, které tady popisuješ:(

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Každý děláme chyby, ale je důležité, abychom se měli rádi i přesto, že nejsme dokonalí :)

      Vymazat
  7. super článok veľmi pekne píšeš ♥

    mám nový blog a potešilo by ma ak by si sa tam stavila ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě se mrknu :)

      Vymazat

Děkuji za každý krásný komentář, moc si toho vážím.

Návštěvy